Thursday, April 16, 2009

FrIeNdShIp FoReVeR!


Erm... kt dalam dunia ni siapa yg xde kawan? mesti xde sekor pon ckp yg dia xde kawan kan? sbb dlm dunia ni semua ada kawan. But apa yg membezakannya adalah adakah mereka berkawan dengan golongan manusia yg boleh dipanggil kawan, mahupun golongan kawan yg boleh dipanggil sahabat? KELIRU???

xde apa pon yg aku nk klirukan korang..., just nak semua makhluk kt muka bumi ni faham apa erti sebenar sebuah persahabatan, dan supaya semua manusia tahu camne nak pilih "kawan,member,geng,saing,friend,pengyou,dosti" dan pape pon yg membawa maksud KAWAN.

Aku bukannya sorang KAWAN or SAHABAT yg sgt perfect. but aku rasa aku mmg xsuke mensia-siakan persahabatan aku ngn sesape pon. If korg btol2 kenal aku, korang sendiri lah yg tahu menilai sejauh manakah best or xbest nyer kawan ngn aku. Tapi aku amat kecewa dengan segelintir kengkawan aku, yg x tahu nak menghargai nilai sebuah persahabatan. Mungkin bagi dorang, kawan ni leh dpt bila2 masa je, & kawan ni leh buat cam tukar2 baju je., dah bosan simpan, bila rindu or lama x jumpa kita cari blk. Tp yg lg menyedihkan, apabila ada kwn yg sanggup mkn kawan. Depan kita bkn main baik, "I Lap U, U Lap Me" but kt blakang kita bkn main lg mengumpat, mengutuk, mencaci! huh! apa punya orang lah kan???? aku pon slalu gak mengumpat org, but seroiusly! aku mmg xsampai ht nk kutuk kwn aku sendiri! lebih2 lg kwn yg byak tolong aku, kwn yg sentiasa ada ngn aku dlm any condition! apa guna kita kutuk kwn yg selalu tolong kita kan? "ko kutuk dia kt blakang bkn main lg, dahtu ko susah n nangis2 ko carik dia jugak kan???" HUH! org mcm ni lah golongan yg plg TIDAK patut dijadikan kawan. So aku nasihatkan pada semua kwn2 aku. jangan lah korang hipokrit! jangan mencaci kwan2 kita di blakang mereka, sbb tanpa mereka kita tak kemana pon. Apa guna Kita duk "PONG PANG PONG PANG" kutuk dia, but akhirnya dia yg berjaya n kita..... TERLOPONGGGG je penuh hasad dengki dlm hati... buat apa kan??? buat sakit jantung jer. baik kita tompang kegembiraan kwn2 kita, kita raikan apa yg kwn kita ada, mudah-mudahan kita dpt gak aura kejayaan dia. Hidup ni singkat je, kalau kita nk penuhkan masa yg kita ada ni dengn mengumpat, mengutuk kwn2 kita sendiri, apalah yg kita dapat??? So from now on! jgn nk tikam kwn dari blakang! kita sama2 hapuskan peribahasa "Gunting Dalam Lipatan" "Duri Dalam Daging" "Harapkan Pagar Pagar Makan Padi" dan yg seangkatan dengan NYa.

Lets Love Our Friends!!!! Friendship Forever!!!!

4 comments:

  1. hmmm betul tu sally
    kekadang kawan yg kita anggap BAIK sgt depan kita tu , yang sering cerita dirinya teraniaya la, kena tipu la, selalu di gunakan lah, selalu di keji lah, di tikam dari belakang lah, di umpat lah,
    DAN selalu jugak anggap diri dia sendiri 'BAIK'
    sebenarnya dia jugak lah yang di belakang kita hanj kan kita...
    lebih-lebih lagi kalau orang cam kau yang hati suci dan lurus, sering akan diperdaya oleh orang-orang macam tu sally.

    org kata talam dua BELAS muka haha


    renung renungkan dan selamat beramal!

    ReplyDelete
  2. btol sally ...
    kdg2 kawan yg kiter anggap kawan dunia akhirat ... kawan susah senang ... kawan miskin kaya ... last2 dier jugak yang berckp blakang psl kiter ... dierlah yg sebenarnyer tak sanggup kwn dgn kiter sbb kiter org susah ... tak sanggup nak jejak umah kiter sbb umah kiter kecik ... itu contoh laaa aku kasik ...

    sumpah setia masa tgh baik mmg nmpk suci and murni ... tp realiti nyer tak mcm tu ... bak kater org ... indah kabar dr rupa ... eh? btol ker? entah laaa ...

    mcm yg aku ckp td ... kwn yg berjanji setia dgn kiter n kiter anggap yg terbaik tak semestinyer btol2 baik untuk kita jadikan kawan ...

    so, trust nobody ... but urself ...

    muuuaaaahhhhh ...

    ReplyDelete
  3. Betol nok! aku amat setuju dengan farah & shiq itu!

    for me simple je nok, ALLAH itu MAHA ADIL! SABAR & AMINKAN je.
    aku akan SENTIASA mendoakan org2 mcm ni akan mendapat balasan, kalau tak sekarang maybe soon & i do believe in KARMA tho!

    So,x yah pening2 kepla pikir pasal benda2 yg menyakitkan hati & tak penting k. Juz live ur life to the fullest with ur TRUSTED friends only yah!Cheeerrrsss! :D

    ReplyDelete
  4. Friendship isn't always easily described.

    ReplyDelete