Sunday, April 19, 2009

Apa Yg Penting Dlm Hidoppp!


Adui.... br skarang mak mengerti betapa sakit nyer hati prasaan nih bila digelar "Jobless" adui! peritnyer....., Sejak2 x bekerja ni sungguh bosan nyer hidop ku ineh! bosan, serabut rasaotak ni weng sumer ader! geram nyer aku....! pesal lah susah sgt nk dapek kojer time nih??? padahal dulu aku bkn main seng je jump2 tempt keje... Skarg lain lak jd nyer.!


Apakah maksud nya ni??? adakah petanda untuk:-
1-Aku kene mulakan perniagaan n Jadi Millionair??
2-Aku kene jadi full time house wife??
3-Aku kene masuk MLM??
4-Aku kene start kira harta karun dr arwah atuk,bapak,mak...?? or....
5-Aku kena sambung blajar blk??
adoi..... mcm2 andaian ada nih! namun mana satu pilihanku?? Gimana sih! aku cuak nih!
aku x rela hidup camni, xbekeja cam xde tujuan je hidup nih.. xkan lah tiap2 hari aku nk abiskan masa ngn shopping, enjoy jln2 ngn kengkawan, or mengangkang???(bila dah belaki) x sanggup mak! korang sume yg dah bekerja, hargailah pekerjaan anda, bekeja la elok2 n dengan penuh keikhlasan erk. Tengok aku bila dah xde keje camni, punya lah down... ini menunjukkan hidup seseorg tanpa pekerjaan adalah dikategorikan sebgai TIDAK LENGKAP.

Nak lengkap kene ada sume nih!:-
1-Pekerjaan
2-tempat tinggal
3-makanan
4-pengankutan sendiri
5-keluarga
6-simpanan
7-pasangan hidup
8-Kesihatan tubuh badan
9-rakan2 yg baik
10-anak2 yg akan mendoakan kita

2 comments:

  1. Been there, Done that dear
    Sabarlah k sayang
    am sure ade rezeki u tu somewhere out there.
    :)

    ReplyDelete